Co zrobić, jeśli nie znosisz biegania, ale chcesz go pokochać?

Bieganie ożywia ciało i umysł. Sprzyja poczuciu wolności. Możesz rzucić sobie wyzwanie i stale się poprawiać. Jest tak wiele pięknych szlaków i ścieżek do odkrycia. Przy takich opisach można by pomyśleć, że każdy zechce założyć buty do biegania. Jednak wiele osób ma trudności z bieganiem. Jeśli znajdziesz się w tej grupie, ale pragniesz cieszyć się tym popularnym ćwiczeniem, rozważ te cztery pomysły.

Dowiedz się, dlaczego nie lubisz biegać

Czy jest jakiś konkretny powód, dla którego nie lubisz biegać? Spróbuj go zwalczyć. Jeśli bieganie jest bardzo bolesne i nie pozwala Ci złapać tchu, skup się na powolnym bieganiu, jednocześnie budując wytrzymałość dzięki ćwiczeniom cardio. Jeśli czujesz się samotny, kiedy biegniesz, znajdź biegnącego kumpla, który dołączy do ciebie.

Powolne bieganie

Świetni biegacze nie zawsze byli świetni w bieganiu. To samo dotyczy ciebie. Nie bądź nieszczęśliwy próbując biegać na szalonych dystansach lub w zbyt szybkim tempie. Jeśli jesteś nieszczęśliwy, nie będziesz chciał ponownie tego wykonać.
Zacznij powoli i ustalaj osobiste cele. Niezależnie od tego, czy chcesz po prostu raz okrążyć blok czy biegać codziennie po kilka kilometrów. Za jednym krokiem możesz poczuć się mniej przytłoczony i cieszyć się bieganiem.

Zdobądź sprzęt biegowy

Czasami odpowiedni sprzęt może zmotywować Cię do spróbowania czegoś nowego. Zainwestuj w fajne buty do biegania. Spójrz na odtwarzacze muzyki i słuchawki bezprzewodowe zaprojektowane z myślą o ćwiczeniach. Znajdź świetną aplikację do śledzenia postępów w bieganiu.
Bądź ostrożny. Jeśli zamierzasz wydać pieniądze, musisz je jak najlepiej wykorzystać. Kupuj tylko te przedmioty, do których wykorzystania jesteś zobowiązany.

Znajdź malowniczy szlak

Bieganie na bieżni lub po torze na siłowni może łatwo stać się nudne i odrętwiające. Znajdź malownicze szlaki w swojej okolicy. Zapytaj niektórych biegających kumpli, dokąd lubią chodzić. Znalezienie piękniejszego otoczenia pozwala skupić się na czymś innym niż ból mięśni.

Bez względu na to, gdzie jesteś w związku z bieganiem, potrzebujesz odrobiny determinacji i chęci poprawy. Włączanie nowych ćwiczeń do swojego stylu życia zawsze wymaga czasu i ciężkiej pracy. Nie poddawaj się i po prostu biegnij do swoich celów, krok po kroku.