Dlaczego Twój styl życia sprzyja zaparciom?

Zaparcia to dość powszechny problem. Próbujesz z nimi walczyć, a problem wraca jak bumerang. A co jeżeli Ci powiem, że zaparcie jest objawem innego problemu? Poszukaj przyczyny, a pozbędziesz się kłopotu raz na zawsze. Co, jeżeli nie konkretna choroba, może być ich powodem?

Stres, na który nie pomogą środki przeczyszczające

Kiedy problem z wypróżnieniem wynika z nadmiernego przeciążenia układu nerwowego środek na zaparcia będzie tylko chwilowym rozwiązaniem. Problem będzie wracał dopóki nie przywrócisz równowagi swojemu umysłowi. Branie leków przeczyszczających i rozkurczowych, oczywiście pomoże doraźnie, ale chyba nie chcesz ich brać za każdym razem, być może przez bardzo długi czas? Pamiętaj, że te środki też mają swoje skutki uboczne i w tym wypadku bilans zysków i strat nie będzie korzystny. Napięcia w Twoim układzie nerwowym będą się przenosiły na inne rejony Twojego ciała. Nie tylko kark się potrafi porządnie spiąć kiedy się denerwujesz. Postaw na relaksację. Może wybrać się na jogę, wyjść na długi spacer, albo wieczorem wspomóc się herbatą z melisą czy innym środkiem łagodzącym nerwy.

Zacznij regularnie pić.

Poza zbyt mała ilością błonnik w diecie, to właśnie picie jest jednym z najczęstszych błędów dietetycznych, z których mogą wynikać zaparcia. Wnętrze Twojego jelita powinno być pokryte śluzem, który zwyczajnie wysycha, kiedy za mało pijesz. Odwodniony organizm będzie też walczył o zachowanie jak najlepszego uwodnienia komórek, przez co więcej wody będzie odciągał z powrotem podczas produkcji kału. Te dwa czynniki sprawią, że mięśniówce Twojego jelita będzie zwyczajnie dużo trudniej przesunąć stolec do odbytu.

Jak ty się nie ruszasz, to Twoje jelita też nie będą.

Brak ruchu to kolejna przyczyna zaparć, której niestety większość niedocenia. Każdy ruch sprawia, że tkanki wewnątrz Twojego ciała muszą się przesuwać względem siebie. Ten ruch to dla jelit forma mikromasażu. W ten sposób pociągają za sobą inne tkanki, ale też delikatnie docierają się o całą resztę, która się znajduje w ich okolicy. Po drugie ruch zapewnia tkanką odpowiednią elastyczność. Już nawet po kilkudziesięciu godzinach w jednej pozycji zauważysz sztywność niektórych obszarów. A co jeżeli taka sytuacja będzie się nagminnie powtarzać? Tkanki będą się chciały przystosować do najczęstszego ich ustawienia, będą się więc skracać i sklejać. Krótsze tkanki to też mniej miejsca w jamie brzusznej dla Twoich jelit i ich ściśnięcie pomiędzy tak, że trudniej im będzie przesunąć niestrawione resztki w stronę odbytu.

Leki, czyli nie przesadzaj z pomocą doraźną

Wszystkie te działania wymienione powyżej oczywiście będą skuteczne, ale na zaobserwowanie ich wyniku oczywiście potrzeba czasu. W sytuacji, gdy mamy bardzo silne i bolesne zaparcie możemy sięgnąć po odpowiednie środki, które pomogą nam się z nim uporać, np. Pikopil, Eva/Qu, Dulcosoft.