Jak szybko schudnąć?

Dieting.

Któż z nas nie marzy o szczupłej sylwetce, która pozwoliłaby bez skrępowania opalać się w stroju kąpielowym czy nie wstydzić na basenie? Odpowiednia masa ciała to nie tylko walor estetyczny, ale i ważny aspekt zdrowotny. Nadwaga prowadzi bowiem do otyłości, a ta z kolei bywa przyczyną poważnych chorób. Zatem jak schudnąć szybko i skutecznie, a przy okazji nie nabawić się efektu jojo?

Po pierwsze, dieta

Jednym z najczęstszych błędów osób odchudzających się jest głodówka lub inna restrykcyjna dieta, która pozbawia organizm potrzebnych składników odżywczych, osłabia i irytuje. Jeśli nie chcemy, aby odchudzanie odbiło się negatywnie na naszym zdrowiu, musimy zadbać o odpowiednio zbilansowany plan żywienia. Najlepiej, jeśli przygotuje go dla nas dietetyk, uwzględniając nasze ewentualne nietolerancje pokarmowe oraz cel, jaki sobie wyznaczyliśmy. Bardzo ważne jest, aby pić wodę w dużej ilości, zadbać o przyjmowanie warzyw i owoców, natomiast szczególnie ograniczyć alkohol i cukry.

Po drugie, ruch

Dieta nie wystarczy. Aby odchudzanie było skuteczne i szybko przyniosło rezultaty, niezbędna jest aktywność fizyczna. Rower tradycyjny lub stacjonarny, zajęcia w klubie fitness, jogging, pływanie, a może jakiś sport zespołowy lub coś niestandardowego, jak judo? Wybierz coś, co będzie sprawiało ci przyjemność, bo tylko wówczas będziesz w stanie ćwiczyć regularnie.

Po trzecie, wizualizacja celów

Dużo łatwiej dążyć do czegoś, co jest dokładnie sprecyzowane. Określ, jaka waga jest dla ciebie satysfakcjonująca. Wybierz sukienkę, w którą chcesz się zmieścić. Wskaż liczbę centymetrów w talii, o jakiej marzysz. Stałe obserwowanie postępów będzie motywujące i pozwoli szybciej osiągnąć efekt.

To trzy najważniejsze czynniki, które wielu osobom pomagają w skutecznym odchudzaniu. Dieta, ruch i dążenie do celu – wprowadź je w swoje życie, trać kilogramy z głową, a żaden efekt jojo nie będzie ci straszny.