Po jakie orzechy warto sięgać?

Świetnie sprawdzają się, jako zdrowa przekąska, są też cenionym źródłem wielu ważnych dla naszego organizmu składników odżywczych. Orzechy to rewelacyjny dodatek do menu, warto, zatem sięgać po nie możliwie jak najczęściej. Jakie orzechy będą miały najlepszy wpływ na nasze zdrowie?

Wśród tych orzechów, które mają bardzo dobry wpływ na nasz organizm, przodują orzechy nerkowca. Są one świetnym źródłem białka oraz takich składników mineralnych, jak cynk, magnez oraz żelazo. Orzechy włoskie są z kolei cenione, jako jedno z najlepszych źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 oraz kwasu foliowego. Zdrowa dieta może też uwzględniać obecność orzechów laskowych, dzięki którym można utrzymać odpowiednie stężenie cholesterolu we krwi, zmniejszając tym samym ryzyko rozwoju miażdżycy. Chcąc dostarczyć do organizmu sporo kwasy foliowego oraz witaminy E, warto sięgnąć po orzeszki ziemne, z kolei po orzechy pekan warto sięgać w chwili, gdy potrzebne są nam dodatkowe źródła cynku – minerału niezwykle ważnego i dla zdrowia, i dla pięknej skóry. Hitem wśród miłośników zdrowego odżywiania się są w ostatnim czasie orzechy brazylijskie, cenione przede wszystkim ze względu na zawartość sporych ilości selenu.

Choć orzechy są dość kaloryczne, jako zdrowa przekąska sprawdzają się doskonale. Ceniona, jako wartościowe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin z grupy B, cieszą się wielkim powodzeniem wśród tych, dla których zdrowy styl życia stał się ważną sprawą. Im lepiej wybierzemy orzechy, które pojawią się w naszej diecie, tym lepiej dla nas i naszego organizmu.