Zarodki pszenne – dlaczego warto po nie sięgać?

Zarodki pszenne to jeden z tych składników, dzięki którym możemy w prosty sposób zwiększyć wartość odżywcza codziennych posiłków. W jaki sposób możemy wykorzystać zarodki pszenne? Jaki będzie ich wpływ na ogólny stan naszego zdrowia?

Zarodki pszenne powstają w trakcie oczyszczania zboża, kiedy to z ziarna pszenicy wydobywa się bielmo, niezbędne do produkcji mąki. Po takim oczyszczaniu pozostaje sporo zarodków, które można w ciekawy sposób wykorzystać w zdrowej diecie. Wiadomo, iż ta niewielka część ziaren pszenicy ma wielką wartość odżywczą, dzięki czemu nasza dieta stanie się zdrowsza, a nasz organizm otrzyma dodatkową porcję bardzo ważnych składników odżywczych. W zarodkach pszennych znajdziemy wiele cennych steroli, które ułatwią nam walkę ze złym cholesterolem, nie brak tu również przeciwutleniaczy, dzięki którym będziemy skuteczniej chronieni przed wolnymi rodnikami. Zarodki pszenne są też bardzo dobrym źródłem witaminy B1, nie brak w nich też witaminy E oraz błonnika, mającego świetny wpływ na stan naszego przewodu pokarmowego. W tej części ziaren pszenicy występują też liczne związki fenolowe, które warto docenić ze względu na ich skuteczność w walce ze stanami zapalnymi oraz infekcjami bakteryjnymi.

A jak włączyć zarodki pszenne do swej diety? W tym pomogą nam coraz ciekawsze przepisy, które można znaleźć na wielu portalach poświęconych zdrowiu i lekkiej diecie. Zarodki te mogą stać się wartościowym dodatkiem do zup i sposób, można je też wykorzystać jako dodatek do sałatek czy jogurtów. Wielkim powodzeniem cieszą się też przepisy na koktajle warzywne i owoce, w których dodatkowo pojawiają się zarodki pszenicy. Możliwości włączenia ich do menu jest naprawdę sporo, zatem każdy z nas powinien bez większego problemu znaleźć dla siebie idealne rozwiązanie.