Zdrowa dieta: jaką rolę odgrywają w niej orzechy i nasiona?

Dla tych osób, które chcą się zdrowo odżywiać, orzechy i nasiona stają się bardzo ważnymi składnikami menu. Dlaczego warto po nie sięgać? Jaki wpływ na nasz organizm mogą mieć te przekąski?

Zdrowa dieta nie może się obejść bez dobrych kwasów tłuszczowych. Orzechy i nasiona mogą nam dostarczyć sporo wartościowych kwasów, dzięki którym nasze serce otrzyma cenne wsparcie. Jakie orzechy i nasiona będą dla nas najcenniejsze? Z pewnością planując swe menu warto uwzględnić w nim obecność tak wartościowej przekąski, jaką są migdały. Stanowią one rewelacyjne źródło witaminy E, nie brak w nich również manganu. Kolejnym darem natury, bez którego zdrowa dieta nie może się obejść, są nerkowce – wartościowe źródło kwasu oleinowego, miedzi, magnezu oraz fosforu.

Do menu, które ma wspierać nasz organizm, warto też włączyć tak wartościowe przekąski, jak orzechy brazylijskie oraz orzeszki ziemne. W tych pierwszych znajduje się sporo selenu, w tych drugich – manganu. Włączenie ich do diety przyniesie nam zatem sporo korzyści, pomoże też w prowadzeniu skuteczniejszej walki z wolnymi rodnikami. Gdzie jeszcze znajdziemy tak ważne dla organizmu minerały? W ziarnach sezamu, znanych jako źródło miedzi, manganu, wapnia, cynku i fosforu. Warto też sięgać po orzechy włoskie, rewelacyjnie sprawdzające się w roli pożywnej przekąski oraz źródła niezwykle ważnych dla naszej odporności kwasów tłuszczowych omega-3. Takiego wsparcia nasz organizm potrzebuje, a im wcześniej zasilimy go takimi składnikami, tym lepiej dla nas.